Pilna servisa auto līzings jeb ilgtermiņa auto noma ir līzinga veids, kad automašīna tiek nodota klientam lietošanā (nomā) uz noteiktu periodu (parasti 3-5 gadi). Šajā laikā klients maksā amortizācijas vērtību. Pilna servisa līzinga ietvaros kopā ar ikmēneša nomas maksājumu, ir iespēja saņemt papildu pakalpojumus kā apdrošināšana, apkopes, nodokļi un citus.
Nomas maksa ir nemainīga visā auto līzinga termiņa laikā. Tā ir atkarīga no automašīnas iegādes vērtības un atlikušās vērtības operatīvā līzinga beigās, kā arī izvēlētajiem papildu pakalpojumiem.
Pilna servisa līzinga mēneša maksājums ir lielāks par finanšu un operatīvā līzinga maksājumiem, jo visi ar auto saistītie pakalpojumi ir iekļauti nomas maksā.
Līguma termiņa beigās klientam ir iespēja izvēlēties – atdot automašīnu un izvēlēties jaunu vietā; pagarināt līgumu un turpināt to lietot vai izpirkt par atlikušo vērtību.
SIXT ir lielākais auto pircējs Latvijā. Pateicoties tam, mums ir iespēja saņemt atlaides un īpašos nosacījumus kā pie auto dīleriem, tā pakalpojumu sniedzējiem visā Baltijā. Kļūstiet par SIXT Leasing klientu un saņemiet vairumpircēja atlaides un priekšrocības sava autoparka uzturēšanai jau šodien!
SIXT nodrošina jums vēlamās markas un modeļu automašīnas nomu jeb pilna servisa operatīvo līzingu par izdevīgāko cenu.
Paplašinot uzņēmuma darbību vai pieņemot lēmumu atjaunot esošo autoparku, aktualizējas jautājums par automašīnas iegādi. Iegādāties automašīnas, investējot brīvos finanšu resursus? Izmantot banku piedāvāto finanšu līzingu? Varbūt lemt par labu operatīvajam auto līzingam? Izvēloties operatīvo auto līzingu, papildus jālemj – iegādi veikt kopā vai bez ar auto ekspluatāciju saistītiem pakalpojumiem kā apdrošināšana (OCTA, KASKO), tehniskā apskates un valstī noteikto nodokļu un nodevu apmaksa, regulārās apkopes, riepu iegāde un maiņa un citiem.
Ieguldīt brīvos līdzekļus jaunu auto iegādei – tas ir lēmums, kādu mūsdienās pieņem tikai retais uzņēmums. Visbiežāk tiek izvēlēts kāds no finansējuma veidiem. Izmantojot finanšu, operatīvo vai pilna servisa auto līzingu, izvēlēto automašīnu saņemsiet uzreiz, bet maksāsiet pa daļām - katru mēnesi saskaņā ar noslēgto līgumu.
Finanšu līzings – pakalpojums, ko visbiežāk nodrošina bankas un specializētās līzinga kompānijas, kas bieži vien ir ar auto dīleri saistītie uzņēmumi. Finanšu autolīzinga līgums paredz, ka klients sedz pilnu automašīnas vērtību atrunātajā periodā. Līgumam beidzoties, līzinga ņēmējs (klients) kļūst par automašīnas īpašnieku.
+ iespēja izvēlēties gan jaunu, gan lietotu automašīnu;
+ finansiāli izdevīgi, ja plānots ļoti liels automašīnas nobraukums un automašīnu paredzēts lietot ilgu laika periodu.
- salīdzinot ar citiem finansējuma veidiem, augstāks ikmēneša līzinga maksājums;
- nepārskatāmas izmaksas - visi ar automašīnas ekspluatāciju saistītie pakalpojumi (apdrošināšana, apkopes, riepas u.c.) iegādājami atsevišķi;
- automašīna nonāk līzinga ņēmēja īpašumā un nepieciešams to realizēt, kas prasa papildu laika un finanšu resursus;
- automašīnas tiek grāmatotas kā uzņēmuma pamatlīdzeklis un izmaksas atspoguļojas uzņēmuma bilancē.
Operatīvais autolīzings jeb automašīnas noma ir finansējuma veids, kas paredz, ka līguma darbības laikā (parasti 2-5 gadi) klients maksā nomas maksu. Ikmēneša maksājumu ietekmē tādi faktori kā automašīnas sākotnējā vērtība, pirmās iemaksas apjoms, procentu likme un atlikusī vērtība nomas perioda beigās. Līgumam beidzoties, klients - līzinga ņēmējs nodod automašīnu līzinga devējam. Šo finansējuma veidu parasti izvēlas uzņēmumi, kas vēlas regulāri atjaunot autoparku.
Slēdzot operatīvo auto līzinga līgumu, tiek atrunāts nomas periods un kopējais automašīnas nobraukums nomas periodā.
+ operatīvā auto līzinga mēneša maksājums ir zemāks nekā finanšu līzinga gadījumā;
+ autoparks tiek regulāri atjaunots, kas ļauj uzņēmuma darbības nodrošināšanai izmantot jaunas automašīnas, kam ir ražotāja garantija visā lietošanas periodā;
+ var izvēlēties gan jaunu, gan lietotu automašīnu;
+ zināma automašīnas atlikusī vērtība nomas līguma termiņa beigās.
Jāņem vērā! Mēneša maksājumu būtiski ietekmē plānotā atlikusī vērtība līzinga perioda beigās. Ja paredzams ļoti liels nobraukums nomas periodā, atlikusī automašīnas vērtība būs zema un ikmēneša maksājums – augsts.
Pilna servisa auto līzingu jeb ilgtermiņa auto nomu visbiežāk izvēlas uzņēmumi, kuru pamatdarbība saistīta ar pakalpojumu sniegšanu vai preču ražošanu un piegādi klientiem. Šī auto līzinga veida ietvaros visas vai atsevišķas ar automašīnas lietošanu saistītās izmaksas tiek iekļautas līzinga mēneša maksājumā – sākot ar pirmo reģistrāciju CSDD, ikgadējām tehniskās apskates izmaksām un nodevām, OCTA un KASKO apdrošināšanu līdz apkopēm, remontdarbiem, jaunu riepu iegādei, riepu servisam un pat rezerves automašīnai. Lai klientam automašīna vienmēr būtu pieejama nevainojamā tehniskā kārtībā, visus ar tās lietošanu saistītos jautājumus risina pilna servisa auto līzinga pakalpojuma sniedzējs.
+ autoparka izmaksas ir pārskatāmas, vienmērīgi izlīdzinātas ilgākā laika posmā un viegli plānojamas;
+ nomas automašīnas netiek uzskatītas par pamatlīdzekli - papildus netiek noslogota uzņēmuma bilance;
+ būtiska finanšu, laika un cilvēkresursu optimizācija – ārpakalpojuma sniedzējs spēj nodrošināt augstu efektivitāti resursu izmantošanā, papildus - uzņēmuma iekšienē nav nepieciešama štata vienība autoparka vadībai;
+ atvieglota grāmatvedība - uzņēmums saņem vienu rēķinu par visiem ar automašīnu saistītajiem pakalpojumiem;
+ 24/7 klientu atbalsts - drošība, atbalsts un nepārtraukta operatīva palīdzība automašīnas lietotājiem.
- nav piemērots uzņēmumiem, kuriem paredzēts automašīnas lietot ilgu laika periodu (vairāk kā 5 gadus) vai arī plānots ļoti liels automašīnu nobraukums.
Ja šobrīd apsverat, kādā veidā iegādāties uzņēmuma automašīnas, būtiski ir izvērtēt visus aspektus – finanšu, auto lietotāju ikdienas vajadzību nodrošināšanai nepieciešamos resursus un uzņēmuma darbības specifiku – jo vairāk automašīnas tiek izmantotas pamatdarbībā, jo būtiskāk pieņemtais lēmums ietekmēs klientu apkalpošanu vairāku gadu garumā.
Padoms! Uzņēmuma automašīna mūsdienās ir ne vien darbarīks, bet arī vizītkarte un arvien biežāk arī efektīvs reklāmas laukums, kas palīdz sasniegt uzņēmuma mērķus. Sekmīgas darbības nodrošināšanai ir būtiski ierasties pie klienta norunātajā laikā, savlaicīgi saņemt vai nogādāt preci – šo funkciju izpildei uzņēmuma automašīna ir praktiski neaizvietojama. Būtisks ieguvums, ja automašīna papildus kalpo kā reklāmas objekts, atgādinot esošajiem klientiem par uzņēmuma sniegtajiem pakalpojumiem/ražotajiem produktiem un piesaistot jaunus.